Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

Азбука выхавання

1. Звычайна, калі дзіця вяртаецца са школы, у яго пытаюцца: «Цябе выклікалі? Якую адзнаку атрымаў?». Лепш спытайце ў яго: «Што сёння было цікавага?».2. Калі вы лаеце дзіця, не ўжывайце слоў "Ты заўсёды", "Ты наогул", "Вечна ты". Ваша дзіця наогул заўсёды добрае. Яно толькі сёння зрабіла нешта не так. Пра гэта і скажыце яму.3. Навучыцее дзіця даўно вядомай формуле псіхічнага здароўя: «Ты добры, але не лепш за іншых».4. Не бойцеся чытаць услых нават самым старэйшым дзецям. Няма лепшага спосабу прыахвоціць дзіця да кнігі.5. Ніколі не дражніце дзіця за тое, што яно чагосьці баіцца. Не называйце яго баязліўчыкам. Стаўцеся да страхаў спакойна. І тады яны хутчэй сыдуць.6. Мы прывыклі, што дзеці просяць аб нечым бацькоў. А самі мы ўмеем прасіць дзяцей ці толькі загадваем? Пастарайцеся авалодаць культурай просьбы.7. У спрэчках з сынам ці дачкой хоць часам саступайце, каб ім не здавалася, быццам яны вечна не маюць рацыі. Гэтак вы і дзяцей навучыце саступаць, прызнаваць свае памылкі.8. Хлопчыкі прыносяць дадому жалязякі, а дзяўчынкі - шматкі. Калі ласка, не выкідвайце гэтыя каштоўнасці.

Як будаваць дыялог-зносіны з дзецьмі

• Не пачынаць з агульных фраз, уступаў, павучанняў. • Распавядаць усё пра свае пачуцці, перажыванні «тут і зараз». • Пазбягаць прысутнасці трэціх асоб. • Выяўляць свае пачуцці ў адносінах да дзіцяці, не параўноўваць яго з іншымі. • Выказвацца толькі наконт здарэння «тут і цяпер». • Не крытыкаваць, не ацэньваць дзіця, а вырашаць праблему. • Не спрабаваць даведацца, «разгадаць» матывы паводзін дзіцяці. • Не паўтарацца, вылучаць галоўнае сучаснасць, але не мінулае. • Не забываць адзначыць прыемнае, паспяховае і ў пачатку, і ў канцы гутаркі.

Галоўнае - гэта:

o Прыйсці да сумеснага бачання сітуацыі, сумеснага імкнення яе вырашыць, да агульнасці дзеянняў у рашэнні праблемы. мэты і планы сям'і, адкрыта абмяркоўваць праблемы ў сапраўдным дыялогу.

o Устанавіць роўнасць пазіцый у зносінах з дзіцем, што азначае яго прыняцце, прызнанне. дзяцінства».

o Навучыцца бачыць свет у самых розных яго формах вачамі сваіх дзяцей.

o Будаваць зносіны з дзіцем як вышэйшая праява любові да яго, засноўваючыся на сталым жаданні спазнаваць своеасаблівасць яго індывідуальнасці, якія адбываюцца ў ім змены.

Зрабіце пяць крокаў да ўпэўненасці ў сабе, а менавіта:

1. Не трэба сябе недаацэньваць. Часцей успамінайце аб сваіх поспехах.

2. Ніколі не кажыце пра сябе дрэнна, асабліва пазбягайце прыпісваць сабе адмоўныя рысы - "дурны", "няздольны", "няўдачлівы".

3. Дазваляйце сабе расслабляцца, прыслухоўвацца да сваіх думак, заняцца тым, што вам па душы, сам-насам з самім сабой. Так вы зможаце лепш сябе зразумець. Вашы дзеянні могуць падлягаць любой ацэнцы. Калі гэта канструктыўная крытыка, выкарыстоўвайце яе для свайго дабра, але не дазваляйце іншым крытыкаваць вас як асобу.

5. Памятайце, што іншае паражэнне - гэта поспех; з яго вы можаце зразумець, што пераследвалі ілжывыя мэты, якія не каштавалі намаганняў, а магчымых наступных буйнейшых непрыемнасцяў атрымалася пазбегнуць.