Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

Формы справаздачы па тэме самаадукацыі

ВЫСТУПЛЕННЕ (СПРАВАЗДАЧА) НА ПАСЯДЖЭННІ МА, МС, ПЕДСАВЕТА

Даклады і справаздачы могуць быць вуснымі ці пісьмовымі. Фармат даклада можа быць як простым, з загалоўкамі па тэмах, так і больш складаным: у яго могуць уключацца дыяграмы, табліцы, малюнкі, фатаграфіі, рэфераты, рэзюмэ, дадаткі, зноскі, спасылкі, гіперспасылкі.

ПРАКТЫКУМ

Практычныя заняткі па якім-небудзь навучальным прадмеце

Трэнінг

Трэнінг (англ. training ад train - навучаць, выхоўваць) - кароткатэрміновае мерапрыемства або некалькі мерапрыемстваў, накіраванае на атрыманне ведаў, набыццё навыкаў, а таксама выхаванне ўдзельнікаў такога мерапрыемства.

Трэнінг, накіраваны толькі на атрыманне ведаў, завецца часта семінарам. На семінары слухачы атрымліваюць інфармацыю і веды ў пэўнай галіне ці па пэўным пытанні.

Педагагічныя трэнінгі маюць розныя мэты – ад развіцця асобных педагагічных здольнасцей выхавальнікаў да фарміравання іх устойлівага педагагічнага мыслення. Змест трэнінгаў уключае індывідуальную працу па аналізе педагагічнай праблемы; працу з групай калег па рашэнні пастаўленай пошукавай задачы; правядзенне дзелавой гульні; стварэнне метадычных рэкамендацый.

МАЙСТАР - КЛАС

Майстар-клас з'яўляецца адной з форм распаўсюджвання ўласнага педагагічнага вопыту і ўяўляе сабой адкрыты паказ, мерапрыемства, прэзентацыю дасягненняў педагога-майстра.

Алгарытм тэхналогіі майстар-класа:

  1. Індуктар (наведвальнік удзельнікаў майстар-класа да актыўнай працы) у якасці уступу.
  2. Прэзентацыя педагагічнага досведу майстра.
  3. Прадстаўленне сістэмы урокаў (заняткаў).
  4. Імітацыйная гульня.
  5. Мадэляванне.
  6. Рэфлексія.

Абагульненне ВОПЫТУ;

Яно мяркуе глыбейшы ​​ўзровень абагульнення, раскрывае сістэму працы, вытокі досведу і шляхі яго станаўлення.

- даклад;

- збор і аналіз справаздачнай дакументацыі;

- прэзентацыі вынікаў работ перад педагагічным калектывам і інш.

МЕТАДЫЧНЫ АПІСАННЕраспавядае пра праведзеную справу, убачаную падзею ці пра тое, як яе можна правесці, што ўбачыць шляхам простага лінейнага выкладу – уласнага апісання. Механізм дзеяння, методыка, арганізацыйныя моманты, як правіла, не раскрываюцца. Патрабаванне да метадычнага апісання - падрабязна апісваць падзею, дзеянне, функцыю.

РЭПАРТАЖ -т адзін з жанраў журналістыкі, блізкі да метадычнага апісання. Адрозніваецца па стылі выкладу, у ім можа прысутнічаць простая мова. Рэпартаж шырока ўжываецца пры апісанні досведу працы, нейкай пэўнай справы, якую аўтар сам, непасрэдна назірае ці ўдзельнічае ў ёй асабіста. Напрыклад, фотарэпартаж.

Рэферат -  самая аб'ёмная з усіх прац які апісвае характару. Рэферат - гэта кароткі выклад у пісьмовай форме зместу адной або некалькіх кніг, крытычны агляд дадзеных крыніц, вынік паглыбленай самастойнай працы над пэўнай тэмай. Рэферат не змяшчае  павучальныя інтанацыі -ён знаёміць, апісвае наяўны матэрыял.

Прыкладная схема напісання рэферата:

  • назва рэферата, аўтар, стаж яго работы, месца працы;
  • разгорнуты план;
  • пераказ тэмы (па частках , з пунктамі, падпунктамі);
  • бібліяграфія;

ПАКАЗ ПРАЦЫ, АДКРЫТЫ ПРАГЛЯД.

Педагогам прапануецца паглядзець прыёмы, формы арганізацыі дзяцей, якія сталі для гэтага настаўніка ўстоянай нормай, правераным спосабам дасягнення высокіх вынікаў.

ШКОЛА ПЕРАДАВОГО ВОПЫТУ (ШПВ).

Арганізуецца ў педагога, які мае сістэму работы па пэўным пытанні. Прадугледжваецца правядзенне некалькіх праглядаў, пасля кожнага з якіх кіраўнік ШПВ тлумачыць, чаму ён зрабіў так, а не інакш, чым кіраваўся ў сваіх дзеяннях, паказвае дзіцячыя работы, свой план, адказвае на пытанні ўдзельнікаў ШПВ і прапануе заданні: выкарыстоўваць у сваёй педагагічнай практыцы той ці іншы прыём, спосаб арганізацыі і да т.п. Перад пачаткам наступнага прагляду праводзіцца гутарка аб тым, што ўдалося слухачам ШПВ выкарыстоўваць у сваёй практыцы, і якія вынікі. У канцы года кіраўнік ШПВ наведвае слухачоў і аналізуе, у якой ступені яны авалодалі матэрыялам. Колькасць слухачоў не павінна перавышаць 3-4 чалавекі.

ЖУРНАЛ ПЕРАДАВОГО ВОПЫТУ

У ім кожны педагог апісвае "разыначкі" сваёй працы па вызначаным пытанні і знаёміцца ​​з досведам калег, пасля чаго праводзяцца абмеркаванне і ацэнка матэрыялу;

ТВОРЧАЯ СПРАВАЗДАЧА

У працэсе яе праходзіць:

• Дэманстрацыя фрагментаў вопыту – заняткі розных тыпаў, праца ў паўсядзённым жыцці;

• Паказ элементаў педагагічнай тэхналогіі (паслядоўнасці дзеянняў);

• Удакладненне асаблівасцей педагагічнай тэхналогіі ў гутарках з аўтарам вопыту;

• Калектыўны аналіз прагледжанага пад кіраўніцтвам старэйшага выхавальніка;

• Вывучэнне метадычных матэрыялаў і дзелавой дакументацыі;

• Тэматычныя і персанальныя выставы аўтара вопыту;

• Сустрэчы з дзецьмі, з якімі працаваў аўтар вопыту;

• азнаямленне з умовамі, у якіх праводзілася работа;

• Дыскусія па выніках назіранняў, падчас якой неабходна вылучыць элементы досведу, якія могуць быць скарыстаны іншымі педагогамі, вызначыць, у якіх умовах досвед можа быць эфектыўным; вызначыць, якія матэрыялы з прагледжанага будуць цікавыя педагогам і могуць быць апублікаваны, прадстаўлены ў метадкабінеце, і г.д.

ЭСТАФЕТА ПЕРАДАВОГО ВОПЫТУ

ТВОРЧАЯ ЛАБАРАТОРЫЯ НАСТАЎНІКА

ПЕДАГАГІЧНАЯ ВЫСТАВА

ДЗЕНЬ АДКРЫТЫХ ДЗВЯРЭЙ

ПЕДАГАГІЧНАЯ МАЙСТЭРНАЯ

ШКОЛА ПЕДАГОГА эксперыментара

Калоквіум (сход) навуковы сход, мэтай якога з'яўляецца слуханне і абмеркаванне даклада.

Стажыроўка

СЕРЫЯ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ

ПАРТФОЛІА

Творчая майстэрня

ПЕДАГАГІЧНЫ ПРАЕКТ

ПРАФЕСІЙНЫЯ КОНКУРСЫ