ВЫСТУПЛЕННЕ (СПРАВАЗДАЧА) НА ПАСЯДЖЭННІ МА, МС, ПЕДСАВЕТА
Даклады і справаздачы могуць быць вуснымі ці пісьмовымі. Фармат даклада можа быць як простым, з загалоўкамі па тэмах, так і больш складаным: у яго могуць уключацца дыяграмы, табліцы, малюнкі, фатаграфіі, рэфераты, рэзюмэ, дадаткі, зноскі, спасылкі, гіперспасылкі.
ПРАКТЫКУМ
Практычныя заняткі па якім-небудзь навучальным прадмеце
Трэнінг
Трэнінг (англ. training ад train - навучаць, выхоўваць) - кароткатэрміновае мерапрыемства або некалькі мерапрыемстваў, накіраванае на атрыманне ведаў, набыццё навыкаў, а таксама выхаванне ўдзельнікаў такога мерапрыемства.
Трэнінг, накіраваны толькі на атрыманне ведаў, завецца часта семінарам. На семінары слухачы атрымліваюць інфармацыю і веды ў пэўнай галіне ці па пэўным пытанні.
Педагагічныя трэнінгі маюць розныя мэты – ад развіцця асобных педагагічных здольнасцей выхавальнікаў да фарміравання іх устойлівага педагагічнага мыслення. Змест трэнінгаў уключае індывідуальную працу па аналізе педагагічнай праблемы; працу з групай калег па рашэнні пастаўленай пошукавай задачы; правядзенне дзелавой гульні; стварэнне метадычных рэкамендацый.
МАЙСТАР - КЛАС
Майстар-клас з'яўляецца адной з форм распаўсюджвання ўласнага педагагічнага вопыту і ўяўляе сабой адкрыты паказ, мерапрыемства, прэзентацыю дасягненняў педагога-майстра.
Алгарытм тэхналогіі майстар-класа:
- Індуктар (наведвальнік удзельнікаў майстар-класа да актыўнай працы) у якасці уступу.
- Прэзентацыя педагагічнага досведу майстра.
- Прадстаўленне сістэмы урокаў (заняткаў).
- Імітацыйная гульня.
- Мадэляванне.
- Рэфлексія.
Абагульненне ВОПЫТУ;
Яно мяркуе глыбейшы ўзровень абагульнення, раскрывае сістэму працы, вытокі досведу і шляхі яго станаўлення.
- даклад;
- збор і аналіз справаздачнай дакументацыі;
- прэзентацыі вынікаў работ перад педагагічным калектывам і інш.
МЕТАДЫЧНЫ АПІСАННЕраспавядае пра праведзеную справу, убачаную падзею ці пра тое, як яе можна правесці, што ўбачыць шляхам простага лінейнага выкладу – уласнага апісання. Механізм дзеяння, методыка, арганізацыйныя моманты, як правіла, не раскрываюцца. Патрабаванне да метадычнага апісання - падрабязна апісваць падзею, дзеянне, функцыю.
РЭПАРТАЖ -т адзін з жанраў журналістыкі, блізкі да метадычнага апісання. Адрозніваецца па стылі выкладу, у ім можа прысутнічаць простая мова. Рэпартаж шырока ўжываецца пры апісанні досведу працы, нейкай пэўнай справы, якую аўтар сам, непасрэдна назірае ці ўдзельнічае ў ёй асабіста. Напрыклад, фотарэпартаж.
Рэферат - самая аб'ёмная з усіх прац які апісвае характару. Рэферат - гэта кароткі выклад у пісьмовай форме зместу адной або некалькіх кніг, крытычны агляд дадзеных крыніц, вынік паглыбленай самастойнай працы над пэўнай тэмай. Рэферат не змяшчае павучальныя інтанацыі -ён знаёміць, апісвае наяўны матэрыял.
Прыкладная схема напісання рэферата:
- назва рэферата, аўтар, стаж яго работы, месца працы;
- разгорнуты план;
- пераказ тэмы (па частках , з пунктамі, падпунктамі);
- бібліяграфія;
ПАКАЗ ПРАЦЫ, АДКРЫТЫ ПРАГЛЯД.
Педагогам прапануецца паглядзець прыёмы, формы арганізацыі дзяцей, якія сталі для гэтага настаўніка ўстоянай нормай, правераным спосабам дасягнення высокіх вынікаў.
ШКОЛА ПЕРАДАВОГО ВОПЫТУ (ШПВ).
Арганізуецца ў педагога, які мае сістэму работы па пэўным пытанні. Прадугледжваецца правядзенне некалькіх праглядаў, пасля кожнага з якіх кіраўнік ШПВ тлумачыць, чаму ён зрабіў так, а не інакш, чым кіраваўся ў сваіх дзеяннях, паказвае дзіцячыя работы, свой план, адказвае на пытанні ўдзельнікаў ШПВ і прапануе заданні: выкарыстоўваць у сваёй педагагічнай практыцы той ці іншы прыём, спосаб арганізацыі і да т.п. Перад пачаткам наступнага прагляду праводзіцца гутарка аб тым, што ўдалося слухачам ШПВ выкарыстоўваць у сваёй практыцы, і якія вынікі. У канцы года кіраўнік ШПВ наведвае слухачоў і аналізуе, у якой ступені яны авалодалі матэрыялам. Колькасць слухачоў не павінна перавышаць 3-4 чалавекі.
ЖУРНАЛ ПЕРАДАВОГО ВОПЫТУ
У ім кожны педагог апісвае "разыначкі" сваёй працы па вызначаным пытанні і знаёміцца з досведам калег, пасля чаго праводзяцца абмеркаванне і ацэнка матэрыялу;
ТВОРЧАЯ СПРАВАЗДАЧА
У працэсе яе праходзіць:
• Дэманстрацыя фрагментаў вопыту – заняткі розных тыпаў, праца ў паўсядзённым жыцці;
• Паказ элементаў педагагічнай тэхналогіі (паслядоўнасці дзеянняў);
• Удакладненне асаблівасцей педагагічнай тэхналогіі ў гутарках з аўтарам вопыту;
• Калектыўны аналіз прагледжанага пад кіраўніцтвам старэйшага выхавальніка;
• Вывучэнне метадычных матэрыялаў і дзелавой дакументацыі;
• Тэматычныя і персанальныя выставы аўтара вопыту;
• Сустрэчы з дзецьмі, з якімі працаваў аўтар вопыту;
• азнаямленне з умовамі, у якіх праводзілася работа;
• Дыскусія па выніках назіранняў, падчас якой неабходна вылучыць элементы досведу, якія могуць быць скарыстаны іншымі педагогамі, вызначыць, у якіх умовах досвед можа быць эфектыўным; вызначыць, якія матэрыялы з прагледжанага будуць цікавыя педагогам і могуць быць апублікаваны, прадстаўлены ў метадкабінеце, і г.д.
ЭСТАФЕТА ПЕРАДАВОГО ВОПЫТУ
ТВОРЧАЯ ЛАБАРАТОРЫЯ НАСТАЎНІКА
ПЕДАГАГІЧНАЯ ВЫСТАВА
ДЗЕНЬ АДКРЫТЫХ ДЗВЯРЭЙ
ПЕДАГАГІЧНАЯ МАЙСТЭРНАЯ
ШКОЛА ПЕДАГОГА эксперыментара
Калоквіум (сход) навуковы сход, мэтай якога з'яўляецца слуханне і абмеркаванне даклада.
Стажыроўка
СЕРЫЯ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ
ПАРТФОЛІА
Творчая майстэрня
ПЕДАГАГІЧНЫ ПРАЕКТ
ПРАФЕСІЙНЫЯ КОНКУРСЫ